Компетентності визначаються як комбінація знань, навичок та
ставлень, де:
знання складається
з фактів і цифр, концепцій, ідей та теорій, які вже встановлені та підтримують
розуміння певної сфери або предмета;
навички
визначаються як здатність та спроможність виконувати процеси та використовувати
наявні знання для досягнення результатів;
ставлення описують
диспозиції сприйняття і налаштованості щодо ідей, людини або ситуації й
спонукають до відповідних реакцій або дій.
Цифрова компетентність — це впевнене, критичне і відповідальне використання та взаємодія з цифровими технологіями для навчання, професійної діяльності (роботи) та участі у житті суспільства.
Включає цифрову та інформаційну грамотність, комунікацію та
співпрацю, створення цифрового контенту (зокрема програмування), кібербезпеку
та розв'язання проблем.
Знання того, як цифрові технології можуть підтримувати
спілкування, творчість та інновації. Обізнаність щодо їхніх можливостей,
обмежень, впливів та ризиків.
Розуміння загальних принципів, механізмів та логіки цифрових
технологій. Знання базових функцій та використання різних пристроїв,
програмного забезпечення та цифрових мереж.
Знання правових та етичних принципів, пов’язаних із
використанням цифрових технологій.
Цифрова компетентність передбачає вміння використовувати
цифрові технології для підтримки творчості, активного громадянства та
соціальної інтеграції, співпраці з іншими людьми для досягнення особистих,
соціальних або комерційних цілей.
Навички включають можливість використання, доступу,
фільтрування, оцінки, створення, програмування та обміну цифровим змістом.
Важливими є вміння захищати інформацію, зміст, особисті
дані, а також ефективно взаємодіяти з програмним забезпеченням, пристроями,
штучним інтелектом або роботами.
Взаємодія з цифровими технологіями та змістом передбачає відкрите та перспективне ставлення до їхньої еволюції. Водночас це потребує критичного аналізу обґрунтованості, надійності та впливу інформації і даних, які доступні через цифрові засоби, а також етичного, безпечного та відповідального підходу до використання цих інструментів.
Коментарі
Дописати коментар